• Bulevardul București, numerele 18 și 22, Baia Mare, Maramureș
  • 0262 - 274.508
    • 3 IULIE 2015
    Un nou compus antibacterian pentru tratamentul infecțiilor cutanate

Journal of Antimicrobial Chemotherapy a publicat un studiu condus de Dr. Jordi Vila, de la ISGlobal, despre evaluarea posibilității de a genera tulpinilor rezistente de ozenoxacino, un nou compus antibacterian pentru tratamentul infecțiilor cutanate. Prevalenta infectiei cu tulpini rezistente de Staphylococcus aureus (MRSA) a scăzut în ultimii ani în Europa, dar rămâne o problemă importantă

• 1 DECEMBRIE 2014
    Traumatismele pleoapelor

Traumatismele cuprind totalitatea manifestarilor clinice (locale sau generale) ce se declanseaza in urma actiunii unui corp contondent sau altui agent vulnerant. Traumatismele pot fi: contuzii (plagi zdrobite), produse de obiecte plate, boante, caz in care integritatea tegumentului este pastrata sau plagi caz in care exista o solutie de continuitate la nivelul tegumentului (plagile sunt produse

• 21 MARTIE 2013

Tratamentul epilepsiei – optiuni curente si perspective de viitor

Criza epileptică este definită ca o apariţie tranzitorie a semnelor şi/sau simptomelor datorate unei activităţi neuronale anormale, excesive sau sincrone în creier. Definiţia propusă de Liga internaţională împotriva epilepsiei (ILAE) necesită o predispunere durabilă spre dezvoltarea crizelor epileptice care nu este provocată de alte maladii. Definiţia deasemenea menţionează necesitatea prezenţei a cel puţin unui episod

• 10 IUNIE 2015
    Tratamentul Endoluminal cu laser în boala varicoasă

Datorită incidenţei crescute şi răspândirii largi în rândul populaţiei adulte (15-30%) , la ora actuală, boala varicoasă nu mai este doar un capitol anume din manualele medicale, dimpotrivă termenul de “varice” se aude la tot pasul. Varicele hidrostatice nu sunt altceva decat dilataţii permanente şi patologice ale venelor superficiale de la nivelul membrelor inferioare (vena

• 4 FEBRUARIE 2015
    Totul despre tiroidă

Tiroida este o glandă endocrină, în formă de fluture, situată în zona cervicală anterioară, deci la nivelul gâtului, deasupra manubriului sternal, între cei 2 muşchi sternocleidomastoidieni. În secolul XVII s-a introdus termenul de tiroidă plecând de la faptul că ea a fost asociată cu un scut al gâtului (în limba greacă scutul este numit Thyreos),

• 22 NOIEMBRIE 2015
    Tigarile mentolate cresc riscul de AVC ischemic

Faptul ca fumatul afecteaza starea vaselor de sange pentru nici unul dintre oamenii de stiinta nu este un secret. Insa, faptul ca tigarile mentolate sunt mai daunatoare decat cele obisnuite – oamenii de stiinta canadieni au descoperit recent. Popularitatea tigarilor mentolate este destul de mare, datorita faptului ca aditivii de mentol determina un gust mai