Suplimentele naturale probiotice pot ajuta pacienții cu Osteoporoză

Un nou studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea de Stat din Michigan a constatat că un astfel de supliment ajută la dezvoltarea oaselor sănătoase.

Noi știm că inflamațiile în intestine pot duce la pierderea de masă osoasă, deși nu este clar exact de ce. Ce am descoperit este că un probiotic poate spori densitatea oaselor„, a declarat autorul principal Laura McCabe, un profesor în departamentele MSU de Fiziologie și Radiologie.

Pentru acest studiu, cercetătorii au hrănit șoarecii cu Lactobacillus reuteri, un probiotic cunoscut pentru că reduce inflamația, un efect nociv uneori, a răspunsului imun al organismului la infecții.

Prin fermentație alimentară, au fost ingerate bacterii pe care le clasificăm ca probiotice de mii de ani. Există dovezi că această bacterii ca specie au co-evoluat cu oamenii. Sunt indispensabile pentru tractul intestinal și lipsa lor ar putea cauza probleme„, a declarat co-autor Robert Britton, profesor asociat in cadrul Departamentului de Microbiologie si genetica moleculara.

În cadrul studiului, șoarecii masculi au arătat o creștere semnificativa a densității osoase după patru săptămâni de tratament. Nu a existat nici un astfel de efect atunci când cercetătorii au repetat experimentul cu șoareci de sex feminin, o anomalie pe care ei o investighează acum.

Medicamentele folosite pentru prevenirea pierderii de masa osoasa la pacienții cu osteoporoza sunt deja în uz larg, dar pe termen lung, acestea pot perturba remodelarea naturala a țesutului osos și ar putea avea efecte secundare negative, care includ fracturi osoase neobișnuite și dureri articulare și musculare.

McCabe și Britton sublinieze că această linie de cercetare este în fază incipientă și că rezultatele la șoareci nu se traduc întotdeauna la om. Ei speră că noul studiu ar putea arăta calea spre medicamente folosibile in tratarea osteoporozei, medicamente care sa nu aibă efecte secundare, mai ales pentru persoanele care își pierd densitatea oaselor de la o vârstă fragedă din cauza altei condiții cronice.