Acasă/Spitalizare de zi

Spitalizare de zi

Serviciul de spitalizare de zi se adresează tuturor pacienților care doresc să efectueze investigații și tratamente pentru specialitățile medicale Cardiologie, Dermatovenerologie, Diabet zaharat, nutritie si boli metabolice, Endocrinologie, Medicina interna, Neurologie și Reumatologie. Clinica Sfânta Maria pune la dispoziție cinci saloane noi, complet utilate și echipate, pentru a oferi supraveghere permanentă de specialitate într-o ambianță plăcută. 

Spitalizare de zi

Serviciul de spitalizare de zi se adresează tuturor pacienților care doresc să efectueze investigații și tratamente pentru specialitățile medicale Cardiologie, Dermatovenerologie, Diabet zaharat, nutritie si boli metabolice, Endocrinologie, Medicina interna, Neurologie și Reumatologie. Clinica Sfânta Maria pune la dispoziție cinci saloane noi, complet utilate și echipate, pentru a oferi supraveghere permanentă de specialitate într-o ambianță plăcută. Astfel, venim în întâmpinarea pacienților care se deplasează din localitățile limitrofe orașului Baia Mare pentru a efectua investigații și tratamente și nu doresc să apeleze la serivicul public de internare din cadrul spitalului.

Specialități

Conditii de internare/externare in spitalizarea de zi

Internarea pacientilor in Clinica Sfanta Maria SRL se efectueaza doar cu programare si in urma unui consult de specialitate al unui medic din cadrul ambulatoriului de specialitate, corespunzator nivelului de competenta al Unitatii Medicale.
Este exclusa internarea pacientilor cu urgente care depasesc gradul de competenta si dotare al clinicii.
Actele necesare internarii sunt urmatoarele:

  • Cartea de identitate a pacientului,
  • Cardul de Sanatate,
  • Dovada de asigurat pentru a beneficia de decontul de la Casa de Asigurari,
  • Bilet de trimitere de la medicul specialist sau medicul de familie.

In momentul internarii, pacientul va semna Consimtamantul informat in vederea efectuarii investigatiilor si/sau tratamentelor.
Documenete suplimentare necesare medicului curant: rezultatele investigatiilor medicale efectuate anterior (chiar si cele de la alte unitati sanitare), bilet de iesire din spital, etc.

Externarea pacientului se va face de catre medicul curant.
Documentele medicale pe care le va primi pacientul la externare sunt urmatoarele:

  • Bilet de externare/Scrisoare medicala care continue urmatoarele informatii: epicriza, tratamentul efectuat in timpul spitalizarii, rezultatul investigatiilor si recomandarile de urmat dupa externare,
  • Reteta gratuita/compensata, daca este cazul,
  • Certificat medical, daca este cazul.
  • Decont cheltuieli

Conditii generale pentru acordarea consulatiilor in ambulatoriul de specialitate SCM Policlinica Sfanta Maria:

  • Cardul de sanatate/Documentul care dovedeşte calitatea de asigurat,
  • Cartea de Identitate,
  • Bilet de trimitere de la medicul de familie sau de la alt medic specialist.

Drepturi și obligații / alte informații

Drepturi:

  • Sa aiba acces la ingrijire medicala fara a tine seama de rasa, religie, origine nationala, credinte, valori, limba, varsta sau dizabilitati;
  • Sa ceara şi sa obtina o a doua opinie medical;
  • Sa primeasca ingrijire in termeni de respect, in orice moment si in orice circumstante, astfel incat sa nu fie lezata demnitatea pacientului;
  • Sa accepte sau sa refuze oricare si toate medicamentele, tratamentele sau procedurile, sa fie informat cu privire la consecintele medicale ale unui astfel de refuz si sa-si asume responsabilitatea decizilor sale;
  • Sa fie informat cu privire la politicile spitalului referitoare la plata si sa solicite inainte de tratament un estimat al costurilor serviciilor medicale, daca este cazul;
  • Pacientul are dreptul de a fi informat asupra identitatii şi statutului profesional al furnizorilor de servicii de sanatate;
  • Sa examineze si sa primeasca explicatii detaliate ale facturilor intr-o forma care sa poata fi inteleasa.
  • Pacientul internat are dreptul de a fi informat asupra regulilor şi obiceiurilor pe care trebuie sa le respecte pe durata spitalizarii;
  • Pacientul are dreptul de a decide daca doreşte sau nu sa fie informat in cazul in care informatiile prezentate de catre medic i-ar cauza suferinta psihica;
  • Rudele şi prietenii pacientului pot fi informati despre evolutia investigatiilor, diagnostic şi tratament, dar numai cu acordul pacientului;
  • Pacientul are dreptul sa solicite şi sa primeasca, la externare, un rezumat scris al investigatiilor diagnosticului, tratamentului şi ingrijirilor acordate pe perioada spitalizarii;
  • Sa exprime ingrijorarea sau nemultumirea cu privire la calitatea ingrijirii si/ sau a serviciilor primite.

Obligatii:

  • Sa respecte regulile de acces, de conduita şi disciplina ale Clinicii;
  • Sa prezinte actele necesare pentru formalitatile medicale;
  • Sa pastreze linistea si curatenia si sa nu produca disconfort celorlalte persoane din jur;
  • Sa isi asume intreaga responsabilitate pentru consecintele ce apar in cazul refuzului de a urma tratamentul, instructiunile şi recomandările personalului medical;
  • Sa nu foloseasca telefoane mobile in locurile unde se afla aparatura medicala;
  • Sa nu fumeze in incinta clinicii, sa nu consume sau sa introduca in spital bauturi alcoolice ori substante interzise de lege;
  • Sa respecte intimitatea şi confidentialitatea, viata privata şi programul celorlalti pacienti, inclusiv ale personalului medical;
  • Sa nu deterioreze bunurile spitalului, precum şi bunurile aflate in proprietatea altor personae;
  • Sa ofere personalului medical toate informatiile relevante pe care le detin despre starea de sanatate proprie, inclusiv alte informatii de orice alta natura care pot afecta ingrijirea;
  • Sa solicite personalului medical informatii privind starea sa de sanatate precum si despre tratamentul indicat;
  • Sa respecte cu strictete indicatiile terapeutice;
  • Sa fie informat si sa accepte ca pot exista motive obiective pentru care un serviciu medical nu este disponibil la un anumit moment;
  • Sa anunte Receptia, in cazul in care işi schimba datele de contact sau datele personale (nume, stare civila etc.);
  • Sa se prezinte la consultatii/interventii/internare la ora stabilita conform programarii;
  • Sa suporte orice prejudiciu, de orice natura, cauzat Clinicii.

Vezi aici legea Legea nr. 46 din 21 ianuarie 2003 privind drepturilor pacientului 

Email: conducere@policlinicasfantamaria.ro
Telefon: 0262 274 508
Fax: 0262 274 512
Program audiențe:
Joi 14:00 – 18:00

Medici

Autorizări, Acreditări și Certificari

Politica de calitate

Certificat ISO

Declarație implementare sistem
de management al calității

Organigrama

Accesul reprezentantilor mass-media in incinta unitatii medicale, in vederea fotografierii, intervievarii, filmarii se realizeaza doar cu acordul scris al reprezentantului legal, obtinut cu cel putin 24 de ore inainte.
Reprezentantii mass-media vor prezenta legitimatia de acreditare în specialitate si documentul de identitate si vor fi insotiti, permanent pe parcursul vizitei, de un reprezentant al Unitatii Medicale “Sfanta Maria”.
Reprezentanţii mass-media pot filma/fotografia in unitatea medicala numai in spatiile pentru care reprezentantul legal si-a exprimat acordul în mod explicit, iar intervievarea pacientilor sau filmarea acestora se poate face numai în condiţiile legii.
Legatura dintre spital si mass-media este asigurata de reprezentantul legal al Unitatii Medicale.