Test anticorpi SARS‑CoV‑2 (COVID-19)

SARS‑CoV‑2 este un coronavirus care provoacă boala coronavirusului 2019 (COVID‑19).
Genomul coronavirusului codifică 4 proteine structurale principale: proteina în formă de țeapă (spike, S), proteina învelișului (envelope, E), proteina membranară (M) și nucleocapsida (N).

Despre testare

Proteinele structurale ale virusului constituie antigene fata de care organismul infectat reactioneaza prin producerea de anticorpi.
După infectarea cu SARS‑CoV‑2 sau dupa vaccinare gazda prezintă un răspuns imunitar  împotriva virusului, care include în mod tipic producerea de anticorpi specifici împotriva antigenelor virale.
Anticorpii post infectie sunt diferiti de anticorpii post vaccinare.

Testarea pentru detecția anticorpilor post infecție

Post infectie, organismul produce anticorpi  anti-proteina nucleocapsidica (anti-N) – raspuns imun impotriva proteinei nucleocapsidice.

Testarea pentru detecția anticorpilor postvaccinare

Post vaccinare, organismul produce anticorpi anti-proteina spike (anti-S) raspuns imun impotriva proteinei spike.

TESTEAZĂ-TE

Laboratorul de Analize Medicale SCM Policlinica “Sfanta Maria” utilizeaza teste si pentru detectia anticorpilor post infectie si pentru detectia anticorpilor postvaccinare.

Solicitarea trebuie facuta in mod explicit: anticorpi post infectie sau anticorpi post vaccinare.

PROGRAMEAZĂ-TE PENTRU UN TEST

PREVENȚIE

FII INFORMAT

Măsurile de prevenire și limitare sunt esențiale atât în domeniul asistenței medicale, cât și în cel al comunității. Cele mai eficiente măsuri preventive pentru comunitate includ: